miracles do happen

2011-05-16 @ 06:35:40
åh jag vet inte men precis den känslan hade jag när jag vaknade. Igår mådde jag nämligen ganska kasst över min akne ett tag och kände mig sådär sunkig som man kan göra. Oftast mår jag ingenting alls över den, ibland mår jag bra och ibland dåligt. Det varierar lite med självförtroendet liksom. Också idag vaknade jag, tittade mig i spegeln och kände "wohoo". För antingen har mitt psyke stärkts ordentligt under natten eller också har min akne magiskt lugnat ner sig under natten. Kanske är det ingen annan som ser det, men i min värld KÄNNS det iallafall bra mycket än någon gång tidigare :) till och med innan jag fick aknen över huvud taget. Galet va? Och mirakulöst.

Vad har jag gjort för att hjälpa aknen egentligen? Druckit citronvatten, rengjort med oljor, återfettat med oljor, återställt ph-balans (dock svagt uttorkande) med äppelcidervinägervatten. Försökt hålla fingrarna i styr och inte pillat på dem. Och hanterat mitt självkänslaproblem som jag alltid haft men försökt gömma för mig själv och världen. Jag har bättre självkänsla nu vad gäller utseende och acceptans innan jag fick aknen. Jag vet inte men någon stans kände jag att .. det sitter verkligen på insidan. Och strålar ut, hela vägen ut i fingertopparna. Och kanske påverkas någon annan, inspireras och ser att "hon är som mig. hon har också akne. men hon strålar, hon är glad och verkar inte alls brydd över det". Visst har jag varit brydd, jag vill att huden ska må bra och jag vill att insidan på mig ska må bra. Och visst har jag haft mina svaga stunder när jag mått som en råtta över det, men det är oftast stunderna framför spegeln. Så guys, undvik speglar i största möjliga mån. Det kanske känns som att du undviker problemet men om du inte påverkar dig själv med tankar som "usch vad fult det är, vad räligt det ser ut, jag ser ut som att jag inte alls bryr mig om mig själv, hur ska folk tro och tänka om mig?, osv osv osv... då händer någonting på insidan. Du mår bättre. För du tänker inte på aknen 24/7 utan bara ibland och till sist tar det där ljuset över och du tänker på det mindre och mindre (samtidigt som du hjälper huden så gott du kan med läkning, både vad gäller fysiskt och psykiskt) och mirakel inträffar.
Tror jag.

(nog babblat om akne men det är verkligen ett ämne jag fått utforska och skaffat åsikter i den senaste tiden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0