Let go

2011-05-07 @ 23:33:36
Ibland blir jag lite osäker. Osäker varför jag skriver här.. Jag blir rädd för vad andra kan tycka och tro. Tro att jag skriver för uppmärksamheten. Jag är ledsen över att dem känslorna och tankarna finns hos mig. Denna bloggen ser jag lite som en meditation-/avslappningsövning som jag hörde om en gång.

Tänk dig att du är i en glaskupol, och allt som du har inom dig, alla tankar, bilder, ord, känslor.. De lämnar dig och hamnar på utsidan av glaskupolen. Du kan titta på dem, men du fäster inte tanken vid dem. Var i stillheten som finns inuti glaskupolen.

Den här bloggen är lite som min glaskupol. Här drar jag ut det som finns på insidan och som inte behöver vara där längre. När jag skriver ner det, kanske lägger upp det här, så lämnar det mig på ett annat sätt än om jag inte gjort det. Jag skriver också för att jag tycker det är roligt och för jag hoppas att kunna inspirera någon så som andra inspirerat mig. Allt hamnar inte här förstås. Men mycket gör. Och redan nu känner jag att den här tanken jag hade innan.. oron över vad andra ska tycka eller tro.. den börjar redan lätta. Inte för att jag har förklarat mig, utan för att jag kunnat släppa taget om tanken genom att skriva om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0