Jag fattar allt och ingenting

2011-05-14 @ 00:13:45
precis så känns det. Jag är inte vem jag brukade vara, känner inte alltid igen mig själv. Eller så är jag Anna Deluxe, version 2.0. Jag vet inte. Som om jag upptäcker nya aspekter på en människa jag trodde jag visste allt om, också plötsligt visar det sig att hen jobbar deltid som cirkusclown eller som medium eller någonting väldigt spännande och jag vill veta mer, utforska mer. Det är så mycket som är annorlunda, som är som jag aldrig trodde det skulle vara. Ikväll funderade jag på om jag håller på att bli galen. Kanske det. Fast nej. Tappa förståndet, snarare.
Jag mår bra. Jag älskar.
Jag fattar allt och ingenting.
Det känns bra. Jag följer hjärtat, följer ljuset. Och fast jag bara skriver såhär lite så har jag hur många A4-sidor som helst i huvudet, texten bara fylls på och på och på, mer och mer för varje sekund. Jag tänker så mycket. Men jag är så trött. Det är ofta då jag tänker. För är du trött, är du avslappnad. Oftast.
Jag ska sova.
Först ska jag tacka för dagen, för att solen lyst på mig och för att regnet föll ner utanför rutan. För allt denna dagen har innehållit, för allt den lärt och gett mig. Sen ska jag göra en avslappningsövning så att min kropp och mitt sinne får mycket vila inatt. Sen ska jag sova.
Jag ler.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bra le, då använder man bara 14 muskler i ansiktet. är du arg använder du 72 muskler. det är bra att le !

kram

2011-05-14 @ 14:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0