Vattendroppar

2011-04-12 @ 13:37:54
Jag har aldrig riktigt sett hur vackert regn är. Jag har alltid uppskattat det. Det är lugnande och renande och lättande. "Let the rain wash away your worries". Men idag, nu, när jag sitter på tåget och tittar ut så fokuserar jag på regndropparna som letar sig ner längs fönstret. Det är silvrigt, glänsande och tidlöst. Det är så himla fint. Hela vägen från min stad till en annan, 40 minuter, spenderar jag med att titta på hur dropparna jagar varandra, hur de delar sig och går ihop, rinner i olika mönster. Det är så coolt och fint och världens bästa tidsfördriv.
Jag gjorde likadant när jag var barn, då brukade jag välja en droppe och tänka "den kommer vinna". Men det handlar inte längre om vem som vinner. Det är vägen till målet som är det vackra, det intressanta, det betydelsefulla. Oavsett om droppen vann eller inte så är det vägen dit som hypnotiserar mig. Och jag tittar inte längre efter vinnardroppar, jag tittar på alla och kommer ihåg dem tillsammans. Tillsammans utgör dem ett minne. Varenda en är lika viktig som oviktig. Dem är.

Kommentarer
Postat av: Kajsa (greensparkle)

Jag håller med.

2011-04-12 @ 15:52:00
Postat av: Emilia

Jag älskar regn. Dropparna, ja som du skrivit.

2011-04-12 @ 16:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0