onsdagstankar (trodde jag, men såg sen att det var torsdag)

2011-04-21 @ 14:56:39
så idag mår jag bra. jag har varit på en mindre shoppingtur och hittat en ny klocka, en rygga, en poncho och ett par röda solglasögon. nu sitter jag på golvet med min kise och det är supernice. jag tänkte på en sak innan.. när jag satt i bilen. Jag har finnar. I hela ansiktet. Och jag nästan vill skämmas för det, jag nästan vill må dåligt och känna mig ful och sminka över dem. Men min hud mår bättre än någonsin, den är inte kvävd av silikoner och mineraloljor, paraffiner och parabener. Den mår bra! Det är bara massa skit undertill som måste ut. Finnarna är inte såna som går att trycka utan det är bara som röda prickar i ansiktet. Det ser lite ut som att jag har röda hund, haha. Men ändå kan jag inte förmå mig själv att må dåligt över det. Finnar är inte ett tecken på dålig hygien. Läkare vet inte ens varför man får finnar. Så skitsamma. Jag tar hand om mig och jag känner mig fin och jag är det också. Jag har finnar, någon har tatueringar, någon har ärr, någon har fräknar, någon har helt clean hud, någon har pormaskar. Det spelar ingen roll för alla människor är precis lika fina i utseendet. Det finns inga fula människor. Det finns bara människor som ser olika ut. Jag tänkte börja med P-piller igen. Jag började faktiskt med dem igen, i två veckor. Men nej, jag ska minsann följa känslan. Det känns inte bra att käka p-piller. Jag vet att mina finnar skulle försvinna om jag började med dem men det finns inget behov av p-piller hos mig. Att äta hormoner stoppar min egen kropp från att läka sig själv. Det finns en mening med allt och det är inte bra att leka sådär med kroppen tror jag. Dessutom, miljöpåverkan är inget barnmorskan berättar om men den är hemsk! Jättemycket hormoner följer med ut i havet via urinen och många fiskar och havsdjur blir deformerade. Not gonna be a part of it. Aknen kanske läker nån gång, men just nu spelar det ingen roll för den är en del av mig precis som mina armar och ben. Även om den är en del jag kanske inte uppskattar lika mycket så är den fortfarande en del och jag tänker vårda den och se till att det inte blir infekterat utan ordentligt rengjort och fritt från massa kemikalier och tilltäppande medel.

Kommentarer
Postat av: lovisa /foto

sv; Taaaaack! Jag har skrivit inställningar och sånt under bilden nu :)

2011-04-21 @ 16:34:53
URL: http://lefoto.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Så sant, så sant. :)

2011-04-24 @ 11:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0