Inspo

2011-04-12 @ 20:20:12
Läste en helt otroligt inspirerande grej idag..

"Gör vad som känns bra, gör vad som känns rätt. Hur kan det då vara annat än rätt?
Att grubbla är ingen känsla, det är ett mönster. Visst känns det väl som något du inte vill göra? Alltså känns det inte bra. Alltså är det inte bra. Svårare än så är det inte. Livet är i grunden inte svårt, men det om något blir vad du gör det till. Så gör det till något bra.

Du vill utveckla din känsla, hur ska du kunna göra det genom tänkande? Våga låt känslan styra även dina handlingar. Låt den styra dina fingrar, det du gör. Låt det du känner bli en del av dig.

Om något känns jobbigt, var inte alltför snabb med att eftersträva förändring. Om du inte känner den jobbiga känslan fullt ut kommer den inte heller kunna lämna dig helt. Du vet att problemen måste få lära dig något innan de lämnar dig, samma sak gäller med känslor. Först när du känt en känsla kan du göra dig av med den. Detta märker man ofta vid känslor som har en negativ stämpel. Exempelvis sorg, du kan bära på den i flera år under ytan, just för att du inte tillåter dig själv att visa den. Släpp ut den, låt den agera över dem den tillhör. Det fungerar inte längre att vända och vrida på känslan, låt den komma ut. Känn den."

(okaj jag har ändrat sista delen för den handlade om ilska men eftersom ilska inte är min känsla tog jag bort det. Och jag har också valt ut de delar av texten som kändes helt sjukt inspirerande just för mig. Originaltexten var något längre och är ur en session med en häst som heter Emboss. Tjejen som gjort sessionen heter Linnéa.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0