Att flyga

2011-04-07 @ 23:07:02
Jag har själv varit där. Den som inte ville ha hjälp. Den som gick till attack, som låg på bottnen men inte ville göra nåt åt det av rädslan för att inte veta. Att tappa kontrollen. Men så träffade jag någon. Någon som vände upp och ner på mig, som hjälpte mig att må bra och som hjälpte mig att rasera vissa av de där tjocka tegelväggarna jag byggt upp runt mig själv. De som stängde in mig på en mörk plats. Sen fick jag prova vingarna själv. Och vilka vingar!
Ibland tappar jag balansen och saknar de där stödhjulen som han var. Ni vet kanske hur det är när man lär sig cykla. Man trillar några gånger och skrapar upp huden. Det blir sår som blöder och gör ont, sedan blir det en kliande skorpa och sen är det läkt. Kanske trillar jag några gånger till. Men jag lär mig så smånigom att cykla utan stödhjul. Att flyga utan att hamna i obalans av minsta lilla vindpust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0