Ärlig

2011-04-22 @ 10:51:50
Jag bad om att få förbättrad hy så att andra skulle ha lättare att följa mina steg och inspireras av mig, att lättare ha förtroende för mig.. och jag fick svaret "Men dina ord måste vara av sanning". Då log jag. För jag kanske vill kunna prata om vissa handlingar som väldigt bra och "rätt", men jag kan inte prata om någon annans verklighet än min egen. Jag kan inte ha en annan erfarenhet än min egen, och den är min att berätta om.
En sann väg är nyanserad och har blivit influerad/formad/skapad av individerna som gått den. En falsk väg är en väg av lögner, många kopior på varandra, plastig, förutsedd och alltid "likadan". Så tänker jag. Men alla har sin egen sanning och ingens sanning är mer eller mindre sann än någon annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0